Het kan zijn dat je de camera op jouw Umidigi Z1 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Umidigi Z1 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Umidigi Z1 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Umidigi Z1 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-umidigi-z1

Wat te doen als de camera van jouw Umidigi Z1 niet meer werkt?

1- Start je Umidigi Z1 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Umidigi Z1-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Umidigi Z1

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Umidigi Z1. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Umidigi Z1-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Umidigi Z1 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Umidigi Z1 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Umidigi Z1 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.