Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Umidigi A3 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Umidigi A3 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Umidigi A3 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw Umidigi A3 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-umidigi-a3

Wat te doen als de camera van jouw Umidigi A3 niet meer werkt?

1- Start je Umidigi A3 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Umidigi A3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Umidigi A3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Umidigi A3. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Umidigi A3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Umidigi A3 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Umidigi A3 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Umidigi A3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.