Het kan zijn dat je de camera op jouw Sony Xperia ZL start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Sony Xperia ZL niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Sony Xperia ZL opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw Sony Xperia ZL één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-sony-xperia-zl

Wat te doen als de camera van jouw Sony Xperia ZL niet meer werkt?

1- Start je Sony Xperia ZL opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Sony Xperia ZL-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Sony Xperia ZL

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Sony Xperia ZL. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Sony Xperia ZL-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Sony Xperia ZL opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Sony Xperia ZL in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Sony Xperia ZL opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.