Het kan zijn dat je de camera op jouw Sony Xperia Z start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Sony Xperia Z niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Sony Xperia Z weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Sony Xperia Z één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-sony-xperia-z

Wat te doen als de camera van jouw Sony Xperia Z niet meer werkt?

1- Start je Sony Xperia Z opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Sony Xperia Z-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Sony Xperia Z

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Sony Xperia Z. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Sony Xperia Z-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Sony Xperia Z opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Sony Xperia Z in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Sony Xperia Z opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.