Het kan gebeuren als je de camera op jouw Samsung XCover 4 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Samsung XCover 4 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung XCover 4 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Samsung XCover 4 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-xcover-4

Wat te doen als de camera van jouw Samsung XCover 4 niet meer werkt?

1- Start je Samsung XCover 4 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Samsung XCover 4-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung XCover 4

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung XCover 4. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Samsung XCover 4-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung XCover 4 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung XCover 4 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung XCover 4 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.