Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Samsung Galaxy Z Fold3 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Samsung Galaxy Z Fold3 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung Galaxy Z Fold3 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy Z Fold3 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-z-fold3

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy Z Fold3 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy Z Fold3 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Samsung Galaxy Z Fold3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy Z Fold3

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy Z Fold3. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Samsung Galaxy Z Fold3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung Galaxy Z Fold3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy Z Fold3 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy Z Fold3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.