Het kan zijn dat je de camera op jouw Samsung Galaxy XCover 3 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Samsung Galaxy XCover 3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung Galaxy XCover 3 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy XCover 3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-xcover-3

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy XCover 3 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy XCover 3 opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Samsung Galaxy XCover 3-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy XCover 3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy XCover 3. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Samsung Galaxy XCover 3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Samsung Galaxy XCover 3 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy XCover 3 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy XCover 3 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.