Het kan gebeuren als je de camera op jouw Samsung Galaxy S22 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Samsung Galaxy S22 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung Galaxy S22 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Samsung Galaxy S22 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-s22

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy S22 niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy S22 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Samsung Galaxy S22-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy S22

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy S22. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Samsung Galaxy S22-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Samsung Galaxy S22 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy S22 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Samsung Galaxy S22 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.