Het kan zijn dat je de camera op jouw Oppo Find X start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Oppo Find X niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Oppo Find X weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Oppo Find X één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-find-x

Wat te doen als de camera van jouw Oppo Find X niet meer werkt?

1- Start je Oppo Find X opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Oppo Find X-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Oppo Find X

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Oppo Find X. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Oppo Find X-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Oppo Find X opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Oppo Find X in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Oppo Find X herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.