Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw OPPO A94 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je OPPO A94 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je OPPO A94 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw OPPO A94 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a94

Wat te doen als de camera van jouw OPPO A94 niet meer werkt?

1- Start je OPPO A94 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de OPPO A94-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OPPO A94

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OPPO A94. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het OPPO A94-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de OPPO A94 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw OPPO A94 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de OPPO A94 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.