Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw OPPO A57 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je OPPO A57 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je OPPO A57 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw OPPO A57 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a57

Wat te doen als de camera van jouw OPPO A57 niet meer werkt?

1- Start je OPPO A57 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de OPPO A57-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OPPO A57

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OPPO A57. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het OPPO A57-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de OPPO A57 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw OPPO A57 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de OPPO A57 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.