Het kan gebeuren als je de camera op jouw Oppo A53 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Oppo A53 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Oppo A53 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Oppo A53 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a53

Wat te doen als de camera van jouw Oppo A53 niet meer werkt?

1- Start je Oppo A53 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Oppo A53-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Oppo A53

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Oppo A53. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Oppo A53-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Oppo A53 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Oppo A53 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Oppo A53 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.