Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Oppo A5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Oppo A5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Oppo A5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Oppo A5 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a5

Wat te doen als de camera van jouw Oppo A5 niet meer werkt?

1- Start je Oppo A5 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Oppo A5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Oppo A5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Oppo A5. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Oppo A5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Oppo A5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Oppo A5 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Oppo A5 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.