Het kan zijn dat je de camera op jouw OnePlus N100 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je OnePlus N100 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je OnePlus N100 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw OnePlus N100 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-n100

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus N100 niet meer werkt?

1- Start je OnePlus N100 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de OnePlus N100-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus N100

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus N100. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het OnePlus N100-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de OnePlus N100 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw OnePlus N100 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de OnePlus N100 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.