Het kan gebeuren als je de camera op jouw OnePlus 9 Pro start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je OnePlus 9 Pro niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je OnePlus 9 Pro weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw OnePlus 9 Pro één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-9-pro

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus 9 Pro niet meer werkt?

1- Start je OnePlus 9 Pro opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de OnePlus 9 Pro-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus 9 Pro

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus 9 Pro. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het OnePlus 9 Pro-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de OnePlus 9 Pro opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw OnePlus 9 Pro in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de OnePlus 9 Pro herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.