Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw OnePlus 9 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je OnePlus 9 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je OnePlus 9 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw OnePlus 9 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-9

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus 9 niet meer werkt?

1- Start je OnePlus 9 opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de OnePlus 9-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus 9

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus 9. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het OnePlus 9-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de OnePlus 9 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw OnePlus 9 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de OnePlus 9 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.