Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw OnePlus 8T start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je OnePlus 8T niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je OnePlus 8T weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw OnePlus 8T één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-8t

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus 8T niet meer werkt?

1- Start je OnePlus 8T opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de OnePlus 8T-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus 8T

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus 8T. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het OnePlus 8T-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de OnePlus 8T opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw OnePlus 8T in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de OnePlus 8T herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.