Het kan zijn dat je de camera op jouw OnePlus 10T start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je OnePlus 10T niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je OnePlus 10T weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw OnePlus 10T één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-10T

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus 10T niet meer werkt?

1- Start je OnePlus 10T opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de OnePlus 10T-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus 10T

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus 10T. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het OnePlus 10T-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de OnePlus 10T opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw OnePlus 10T in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de OnePlus 10T opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.