Het kan zijn dat je de camera op jouw Nokia 10 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Nokia 10 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Nokia 10 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Nokia 10 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Nokia-10

Wat te doen als de camera van jouw Nokia 10 niet meer werkt?

1- Start je Nokia 10 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Nokia 10-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Nokia 10

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Nokia 10. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Nokia 10-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Nokia 10 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Nokia 10 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Nokia 10 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.