Het kan gebeuren als je de camera op jouw Neffos X1 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Neffos X1 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Neffos X1 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Neffos X1 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-neffos-x1

Wat te doen als de camera van jouw Neffos X1 niet meer werkt?

1- Start je Neffos X1 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Neffos X1-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Neffos X1

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Neffos X1. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Neffos X1-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Neffos X1 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Neffos X1 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Neffos X1 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.