Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Neffos P1 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Neffos P1 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Neffos P1 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Neffos P1 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-neffos-p1

Wat te doen als de camera van jouw Neffos P1 niet meer werkt?

1- Start je Neffos P1 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Neffos P1-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Neffos P1

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Neffos P1. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Neffos P1-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Neffos P1 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Neffos P1 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Neffos P1 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.