Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Neffos C9 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Neffos C9 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Neffos C9 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Neffos C9 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-neffos-c9

Wat te doen als de camera van jouw Neffos C9 niet meer werkt?

1- Start je Neffos C9 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Neffos C9-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Neffos C9

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Neffos C9. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Neffos C9-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Neffos C9 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Neffos C9 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Neffos C9 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.