Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw nan start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je nan niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je nan weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw nan één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-nan

Wat te doen als de camera van jouw nan niet meer werkt?

1- Start je nan opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de nan-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je nan

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de nan. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het nan-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de nan opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw nan in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de nan herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.