Het kan zijn dat je de camera op jouw Moto G4 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Moto G4 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Moto G4 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw Moto G4 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-moto-g4

Wat te doen als de camera van jouw Moto G4 niet meer werkt?

1- Start je Moto G4 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Moto G4-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Moto G4

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Moto G4. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Moto G4-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Moto G4 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Moto G4 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Moto G4 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.