Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Meizu pro 7 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Meizu pro 7 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Meizu pro 7 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Meizu pro 7 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-meizu-pro-7

Wat te doen als de camera van jouw Meizu pro 7 niet meer werkt?

1- Start je Meizu pro 7 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Meizu pro 7-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Meizu pro 7

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Meizu pro 7. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Meizu pro 7-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Meizu pro 7 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Meizu pro 7 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Meizu pro 7 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.