Het kan zijn dat je de camera op jouw Meizu Note 8 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Meizu Note 8 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Meizu Note 8 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Meizu Note 8 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-meizu-note-8

Wat te doen als de camera van jouw Meizu Note 8 niet meer werkt?

1- Start je Meizu Note 8 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Meizu Note 8-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Meizu Note 8

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Meizu Note 8. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Meizu Note 8-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Meizu Note 8 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Meizu Note 8 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Meizu Note 8 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.