Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Meizu M3 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Meizu M3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Meizu M3 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Meizu M3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-meizu-m3

Wat te doen als de camera van jouw Meizu M3 niet meer werkt?

1- Start je Meizu M3 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Meizu M3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Meizu M3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Meizu M3. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Meizu M3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Meizu M3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Meizu M3 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Meizu M3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.