Het kan zijn dat je de camera op jouw LG V30 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je LG V30 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je LG V30 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw LG V30 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-v30

Wat te doen als de camera van jouw LG V30 niet meer werkt?

1- Start je LG V30 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de LG V30-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG V30

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG V30. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het LG V30-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de LG V30 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw LG V30 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de LG V30 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.