Het kan gebeuren als je de camera op jouw LG K3 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je LG K3 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je LG K3 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw LG K3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-k3

Wat te doen als de camera van jouw LG K3 niet meer werkt?

1- Start je LG K3 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de LG K3-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG K3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG K3. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het LG K3-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de LG K3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw LG K3 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de LG K3 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.