Het kan zijn dat je de camera op jouw LG G7 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je LG G7 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je LG G7 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw LG G7 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-g7

Wat te doen als de camera van jouw LG G7 niet meer werkt?

1- Start je LG G7 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de LG G7-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG G7

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG G7. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het LG G7-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de LG G7 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw LG G7 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de LG G7 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.