Het kan zijn dat je de camera op jouw Lenovo Vibe B start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Lenovo Vibe B niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Lenovo Vibe B opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Lenovo Vibe B één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lenovo-vibe-b

Wat te doen als de camera van jouw Lenovo Vibe B niet meer werkt?

1- Start je Lenovo Vibe B opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Lenovo Vibe B-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Lenovo Vibe B

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Lenovo Vibe B. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Lenovo Vibe B-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Lenovo Vibe B opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Lenovo Vibe B in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Lenovo Vibe B herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.