Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw HTC U11 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je HTC U11 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je HTC U11 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw HTC U11 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-htc-u11

Wat te doen als de camera van jouw HTC U11 niet meer werkt?

1- Start je HTC U11 opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de HTC U11-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je HTC U11

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de HTC U11. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het HTC U11-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de HTC U11 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw HTC U11 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de HTC U11 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.