Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw HTC 11 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je HTC 11 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je HTC 11 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw HTC 11 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-htc11

Wat te doen als de camera van jouw HTC 11 niet meer werkt?

1- Start je HTC 11 opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de HTC 11-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je HTC 11

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de HTC 11. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het HTC 11-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de HTC 11 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw HTC 11 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de HTC 11 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.