Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Honor 7 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Honor 7 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Honor 7 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Honor 7 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-honor-7

Wat te doen als de camera van jouw Honor 7 niet meer werkt?

1- Start je Honor 7 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Honor 7-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Honor 7

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Honor 7. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Honor 7-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Honor 7 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Honor 7 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Honor 7 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.