Het kan zijn dat je de camera op jouw HONOR 6 Plus start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je HONOR 6 Plus niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je HONOR 6 Plus opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw HONOR 6 Plus één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-honor-6-plus

Wat te doen als de camera van jouw HONOR 6 Plus niet meer werkt?

1- Start je HONOR 6 Plus opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de HONOR 6 Plus-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je HONOR 6 Plus

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de HONOR 6 Plus. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het HONOR 6 Plus-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de HONOR 6 Plus opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw HONOR 6 Plus in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de HONOR 6 Plus opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.