Het kan wel eens gebeuren als je naar het buitenland reist of wanneer je van operator veranderd hebt, dat je niet een verbinding met internet kan krijgen of geen enkele MMS hebt kunnen verzenden. Indien dit zo is, komt het ongetwijfeld door de APN die ingesteld is op je Oppo A3. Daarvoor hebben we besloten dit artikel te schrijven om dit probleem te behandelen. We gaan eerst bekijken wat een APN is. Ten tweede gaan we bekijken hoe je een APN op jouw Oppo A3 kunt instellen. Ten slotte gaan we zien wanneer het nodig is om een andere APN op je Oppo A3 in te stellen.
Wat is APN?
APN betekent Access Point Name. De APN vertegenwoordigt een verzameling verbindingsgegevens. Met deze verbindingsgegevens kan jouw Oppo A3 verbinding maken met mobiel internet (3G/4G/4G+ netwerk) en MMS-berichten ontvangen. Een onjuiste APN instelling kan veroorzaken dat jouw Oppo A3 geen enkele MMS-berichten ontvangt of niet een verbinding maakt met internet. Weet dat elke operator zijn eigen APN heeft.
Hoe kan je een APN instellen op jouw Oppo A3?
Indien je een APN wilt instellen op jouw Oppo A3, ga dan naar het menu INSTELLINGEN. Eenmaal daar, ga naar VERBINDINGEN, en daarna naar MOBIELE NETWERKEN. En dan naar NAMEN TOEGANGSPUNTEN. Zodra je daar bent, moet je op de TOEVOEGEN NIEUWE APN rechtsboven in het scherm klikken. Je krijgt dan een formulier te zien die je moet invullen met de APN-gegevens van jouw operator. Als je bijvoorbeeld bij Vodafone bent, kan je de Vodafone APN-gegevens op internet opduikelen en deze gegevens moet je dan kopiëren op het formulier. Meestal zijn de APN’s van elke operator gemakkelijk te vinden. Deze behandeling moet je tweemaal herhalen , ja je hebt in feite een APN nodig voor mobiel internet en een APN voor MMS.
In welk geval is het nodig om een APN op jouw Oppo A3 in te stellen?
Over het algemeen is het niet noodzakelijk om een APN op jouw Oppo A3 in te stellen, want vaak zijn de APN instellingen automatisch al ingesteld. Maar het kan zijn dat je in bepaalde situaties de APN zelf moet instellen. Ingeval dat je een tweedehandse Oppo A3 hebt gekocht en dat de persoon die jou de Oppo A3 heeft verkocht bij een andere APN operator was. Of als je naar het buitenland reist en dat je de SIM-kaart verwisselt.