Het kan wel eens gebeuren op het moment dat je een reis naar het buitenland maakt of als je van operator veranderd hebt, dat je geen verbinding met internet kan krijgen of geen enkele MMS hebt kunnen verzenden. Als dit zo is, komt het vast door de APN die ingesteld is op je Crosscall TREKKER X4. Daarom hebben we besloten dit artikel te schrijven om dit probleem op te lossen. We zullen eerst bekijken wat een APN is. Dan zullen we bekijken hoe je een APN op jouw Crosscall TREKKER X4 kunt instellen. Uiteindelijk zullen we zien wanneer het nodig is om een andere APN op je Crosscall TREKKER X4 in te stellen.

hoe-apn-in-te-kastellen-op-crosscall-trekker-x4

Wat is APN?

APN betekent Access Point Name. De APN vertegenwoordigt een verzameling verbindingsgegevens. Met deze verbindingsgegevens kan jouw Crosscall TREKKER X4 verbinding maken met mobiel internet (3G/4G/4G+ netwerk) en MMS-berichten ontvangen. Een onjuiste APN instelling kan veroorzaken dat jouw Crosscall TREKKER X4 geen enkele MMS-berichten ontvangt of geen verbinding maakt met internet. Weet dat elke operator zijn eigen APN heeft.

Hoe kan je een APN instellen op jouw Crosscall TREKKER X4?

Als je een APN wilt instellen op jouw Crosscall TREKKER X4, ga dan naar het menu INSTELLINGEN. Zodra je daar bent, ga naar VERBINDINGEN, en vervolgens naar MOBIELE NETWERKEN. Dan naar NAMEN TOEGANGSPUNTEN. Zodra je daar bent, moet je op de TOEVOEGEN NIEUWE APN rechtsboven in het scherm klikken. Je krijgt dan toegang tot een formulier die je moet invullen met de APN-gegevens van jouw operator. Indien je bijvoorbeeld bij Vodafone bent, kan je de Vodafone APN-gegevens op internet opduikelen en deze gegevens moet je dan kopiëren op het formulier. Normaal gesproken zijn de APN’s van elke operator heel makkelijk te vinden. Deze behandeling moet je twee keer doen , want je hebt inderdaad een APN nodig voor mobiel internet en een APN voor MMS.

In welk geval is het nodig om een APN op jouw Crosscall TREKKER X4 in te stellen?

Over het algemeen is het niet noodzakelijk om een APN op jouw Crosscall TREKKER X4 in te stellen, want meestal zijn de APN instellingen automatisch al ingesteld. Er zijn echter situaties waarin je een APN op jouw Crosscall TREKKER X4 moet instellen. Bijvoorbeeld als je een tweedehandse Crosscall TREKKER X4 hebt gekocht en dat diegeen die jou de Crosscall TREKKER X4 heeft verkocht bij een andere APN operator was. Ook kan dit het geval zijn als je een reis naar het buitenland maakt en dat je de SIM-kaart verwisselt.