Het kan je wel eens overkomen op het moment dat je een reis naar het buitenland maakt of wanneer je van operator veranderd hebt, dat je niet een verbinding met internet kan krijgen of geen MMS hebt kunnen verzenden. Indien dit zo is, komt het ongetwijfeld door de APN die ingesteld is op je Crosscall TREKKER-X2. Daarvoor hebben we bedacht dit artikel te schrijven om dit probleem te behandelen. Ten eerste gaan we bekijken wat een APN is. Dan gaan we bekijken hoe je een APN op jouw Crosscall TREKKER-X2 kunt instellen. Ten slotte gaan we zien in welke situaties het nodig is om een andere APN op je Crosscall TREKKER-X2 in te stellen.

hoe-apn-in-te-kastellen-op-crosscall-trekker-x2

Wat is APN?

APN betekent Access Point Name. De APN vertegenwoordigt een verzameling verbindingsgegevens. Met deze verbindingsgegevens zou jouw Crosscall TREKKER-X2 verbinding kunnen maken met mobiel internet (3G/4G/4G+ netwerk) en MMS-berichten ontvangen. Een onjuiste APN instelling kan tot gevolg hebben dat jouw Crosscall TREKKER-X2 geen MMS-berichten ontvangt of niet een verbinding maakt met internet. Weet dat elke operator zijn eigen APN heeft.

Hoe kan je een APN instellen op jouw Crosscall TREKKER-X2?

Indien je een APN wilt instellen op jouw Crosscall TREKKER-X2, ga dan naar het menu INSTELLINGEN. Zodra je daar bent, ga naar VERBINDINGEN, en dan naar MOBIELE NETWERKEN. Dan naar NAMEN TOEGANGSPUNTEN. Zodra je daar bent, moet je op de TOEVOEGEN NIEUWE APN rechtsboven in het scherm klikken. Je krijgt dan een formulier te zien die je moet invullen met de APN-gegevens van jouw operator. Als je bijvoorbeeld bij Vodafone bent, kan je de Vodafone APN-gegevens op internet vinden en deze gegevens moet je dan kopiëren op het formulier. Normaal gesproken zijn de APN’s van elke operator heel makkelijk te vinden. Deze behandeling moet je twee keer doen , want je hebt inderdaad een APN nodig voor mobiel internet en een APN voor MMS.

In welk geval is het nodig om een APN op jouw Crosscall TREKKER-X2 in te stellen?

Vaak is het niet noodzakelijk om een APN op jouw Crosscall TREKKER-X2 in te stellen, want meestal zijn de APN instellingen automatisch al ingesteld. Maar het kan zijn dat je in sommige situaties de APN zelf moet instellen. Dit is bijvoorbeeld het geval als je een tweedehandse Crosscall TREKKER-X2 hebt gekocht en dat de persoon die jou de Crosscall TREKKER-X2 heeft verkocht bij een andere APN operator was. Of als je een reis naar het buitenland maakt en dat je de SIM-kaart verwisselt.