Het kan wel eens gebeuren wanneer je naar het buitenland reist of als je van provider veranderd hebt, dat je niet een verbinding met internet hebt kunnen maken of geen enkele MMS hebt kunnen verzenden. Indien dat zo is, komt het waarschijnlijk door de APN die ingesteld is op je Crosscall Element. Daarvoor hebben we bedacht dit artikel te schrijven om dit probleem te behandelen. We zullen eerst uitleggen wat een APN is. Ten tweede zullen we bekijken hoe je een APN op jouw Crosscall Element kunt instellen. Uiteindelijk zullen we zien wanneer het nodig is om een andere APN op je Crosscall Element in te stellen.
Wat is APN?
APN betekent Access Point Name. De APN vertegenwoordigt een verzameling instellingen. Met deze instellingen kan jouw Crosscall Element verbinding maken met mobiel internet (3G/4G/4G+ netwerk) en MMS-berichten ontvangen. Een onjuiste APN instelling kan tot gevolg hebben dat jouw Crosscall Element geen enkele MMS-berichten ontvangt of niet een verbinding maakt met internet. Weet dat elke operator zijn eigen APN heeft.
Hoe kan je een APN instellen op jouw Crosscall Element?
Indien je een APN wilt instellen op jouw Crosscall Element, ga dan naar het menu INSTELLINGEN. Eenmaal daar, ga naar VERBINDINGEN, en dan naar MOBIELE NETWERKEN. Dan naar NAMEN TOEGANGSPUNTEN. Eenmaal daar, moet je op de TOEVOEGEN NIEUWE APN rechtsboven in het scherm klikken. Je krijgt dan toegang tot een formulier die je moet invullen met de APN-gegevens van jouw provider. Als je bijvoorbeeld bij Vodafone bent, kan je de Vodafone APN-gegevens op internet opduikelen en deze gegevens moet je dan invoeren op het formulier. Over het algemeen zijn de APN’s van elke provider heel makkelijk te vinden. Deze behandeling moet je tweemaal herhalen , ja je hebt in feite een APN nodig voor mobiel internet en een APN voor MMS.
In welk geval is het nodig om een APN op jouw Crosscall Element in te stellen?
Over het algemeen is het niet noodzakelijk om een APN op jouw Crosscall Element in te stellen, want vaak zijn de APN instellingen automatisch al ingesteld. Maar het zou kunnen dat je in sommige situaties de APN zelf moet instellen. Ingeval dat je een tweedehandse Crosscall Element hebt gekocht en dat de persoon die jou de Crosscall Element heeft verkocht bij een andere APN provider was. Ook als je naar het buitenland reist en dat je de SIM-kaart verwisselt.