Het kan je wel eens overkomen wanneer je een reis naar het buitenland maakt of wanneer je van provider veranderd hebt, dat je geen verbinding met internet hebt kunnen maken of geen MMS hebt kunnen verzenden. Ingeval dit zo is, komt het waarschijnlijk door de APN die ingesteld is op je Crosscall action X5. Daarvoor hebben we besloten dit artikel te schrijven om dit probleem te behandelen. Ten eerste gaan we bekijken wat een APN is. Vervolgens gaan we bekijken hoe je een APN op jouw Crosscall action X5 kunt instellen. Ten slotte gaan we zien in welke situaties het nodig is om een andere APN op je Crosscall action X5 in te stellen.

hoe-apn-in-te-kastellen-op-crosscall-action-x5

Wat is APN?

APN betekent Access Point Name. De APN vertegenwoordigt een verzameling verbindingsgegevens. Met deze verbindingsgegevens kan jouw Crosscall action X5 verbinding maken met mobiel internet (3G/4G/4G+ netwerk) en MMS-berichten ontvangen. Een verkeerde APN instelling kan tot gevolg hebben dat jouw Crosscall action X5 geen MMS-berichten ontvangt of geen verbinding maakt met internet. Weet dat elke operator zijn eigen APN heeft.

Hoe kan je een APN instellen op jouw Crosscall action X5?

Ingeval je een APN wilt instellen op jouw Crosscall action X5, moet je naar het menu INSTELLINGEN gaan. Zodra je daar bent, ga naar VERBINDINGEN, en vervolgens naar MOBIELE NETWERKEN. En dan naar NAMEN TOEGANGSPUNTEN. Zodra je daar bent, moet je op de TOEVOEGEN NIEUWE APN rechtsboven in het scherm klikken. Je krijgt dan een formulier te zien die je moet invullen met de APN-gegevens van jouw provider. Indien je bijvoorbeeld bij Vodafone bent, kan je de Vodafone APN-gegevens op internet opduikelen en deze gegevens moet je dan kopiëren op het formulier. Normaal gesproken zijn de APN’s van elke provider gemakkelijk te vinden. Deze behandeling moet je tweemaal herhalen , ja je hebt in feite een APN nodig voor mobiel internet en een APN voor MMS.

In welk geval is het nodig om een APN op jouw Crosscall action X5 in te stellen?

Meestal is het niet nodig om een APN op jouw Crosscall action X5 in te stellen, want vaak zijn de APN instellingen automatisch al ingesteld. Er zijn echter situaties waarin je een APN op jouw Crosscall action X5 moet instellen. Bijvoorbeeld als je een tweedehandse Crosscall action X5 hebt gekocht en dat de persoon die jou de Crosscall action X5 heeft verkocht bij een andere APN provider was. Of als je een reis naar het buitenland maakt en dat je de SIM-kaart verwisselt.