Het kan gebeuren dat jij je ZTE Blade A610 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is ontzettend ellendig wanneer dit gebeurt, omdat de ZTE Blade A610 nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Natuurlijk is dit een probleem dat redelijk vlug moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het ZTE Blade A610-scherm niet aangaat, betekent niet zozeker dat het te vernieuwen is. Teneinde je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel te schrijven. We zullen eerst zien wat je moet uitvoeren als het scherm van je ZTE Blade A610 niet meer werkt. Vervolgens zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je ZTE Blade A610-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je ZTE Blade A610 te herstellen.
Controleer of je ZTE Blade A610 volledig is geladen
Ja, we begrijpen dat het zot lijkt, maar het gebeurt regelmatig dat dit de oorzaak van het probleem is. We raden je aan om te checken of je ZTE Blade A610 goed is geladen. Inderdaad, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je ZTE Blade A610 geladen is, alvorens je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog een keer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.
Voer een harde reset van ZTE Blade A610 uit
Soms moet je een harde reset realiseren van je ZTE Blade A610 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande stappen realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het ZTE Blade A610-scherm is dat niet meer aangaat
Het is bepalend om te weten of het echt het ZTE Blade A610-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je ZTE Blade A610 weer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van ZTE Blade A610 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, laat dit zien dat de ZTE Blade A610 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, beduidt dit dat het probleem niet verplicht van het scherm komt.
Vervang het ZTE Blade A610-scherm
Indien je in de vorige fase hebt kunnen confirmeren dat het ZTE Blade A610-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het helaas nodig om het ZTE Blade A610-scherm te vervangen. Hiervoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een ZTE Blade A610- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen diverse redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar opties.
Heeft je ZTE Blade A610 water-of vochtschade?
Het gebeurt regelmatig dat dit de oorzaak is van een scherm dat slecht functioneert. Indien de ZTE Blade A610 in het water is gevallen of als je onlangs in een erg regenachtige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Indien dat zo is , kun je proberen je ZTE Blade A610 wat te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan misschien het scherm in orde brengen.
Is de ZTE Blade A610 gevallen?
Als je ZTE Blade A610 onlangs gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.
Zijn er andere signalen?
Indien je ZTE Blade A610 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je ZTE Blade A610 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. In dit geval raden wij je aan een Factory Reset te realiseren.