Het kan gebeuren dat jij je Wiko S-Kool wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst naar als dit gebeurt, omdat de Wiko S-Kool nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Natuurlijk is dit een probleem dat nogal snel moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Wiko S-Kool-scherm niet aangaat, betekent niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Door je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we besloten dit artikel te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet uitvoeren als het scherm van je Wiko S-Kool niet meer werkt. Vervolgens bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanwiko-s-kool

Wat te doen als je Wiko S-Kool-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Wiko S-Kool te repareren.

Controleer of je Wiko S-Kool volledig is geladen

Ja, we begrijpen dat het stom lijkt, maar het gebeurt regelmatig dat dit de reden van het probleem is. We bevelen je aan om te checken of je Wiko S-Kool goed is geladen. Inderdaad, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er zeker van bent dat je Wiko S-Kool geladen is, alvorens je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog een keer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van Wiko S-Kool uit

Af en toe moet je een harde reset uitvoeren van je Wiko S-Kool om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet de kwestie is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het Wiko S-Kool-scherm is dat niet meer aangaat

Het is fundamenteel om te weten of het echt het Wiko S-Kool-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Wiko S-Kool nogmaals aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van Wiko S-Kool licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, laat dit zien dat de Wiko S-Kool gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, bedoelt dit dat het probleem niet zozeer van het scherm komt.

Vervang het Wiko S-Kool-scherm

Indien je in de voorgaande stap hebt kunnen bevestigen dat het Wiko S-Kool-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het helaas nodig om het Wiko S-Kool-scherm te vernieuwen. Daarvoor bevelen wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Wiko S-Kool- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn enkele opties.

Heeft je Wiko S-Kool water-of vochtschade?

Het gebeurt herhaaldelijk dat dit de reden is van een scherm dat niet goed functioneert. Indien de Wiko S-Kool in het water is gevallen of als je onlangs in een erg waterige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Zo ja, kun je proberen je Wiko S-Kool ietsje te verwarmen met een droger en flink op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan weleens het scherm herstellen.

Is de Wiko S-Kool gevallen?

Als je Wiko S-Kool kortgeleden gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar vermoedelijk het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vernieuwen.

Zijn er andere signalen?

Indien je Wiko S-Kool de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Wiko S-Kool alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. Indien dat zo is bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.