Het kan gebeuren dat jij je Wiko Bloom wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst ellendig wanneer dit gebeurt, omdat de Wiko Bloom nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat tamelijk snel moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het Wiko Bloom-scherm niet aangaat, betekent niet zozeker dat het te vervangen is. Om je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen als eerste bekijken wat je moet uitvoeren als het scherm van je Wiko Bloom niet meer werkt. Vervolgens bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanwiko-bloom

Wat te doen als je Wiko Bloom-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de fases die we je aanraden te doen om het scherm van je Wiko Bloom te herstellen.

Controleer of je Wiko Bloom volledig is geladen

Ja, we weten dat het stom lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de oorzaak van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je Wiko Bloom goed is geladen. Inderdaad, het gebeurt weleens dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er van overtuigd bent dat je Wiko Bloom geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog een keer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van Wiko Bloom uit

Af en toe moet je een harde reset realiseren van je Wiko Bloom om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande fases realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het Wiko Bloom-scherm is dat niet meer aangaat

Het is bepalend om te weten of het werkelijk het Wiko Bloom-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook denkbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je Wiko Bloom weer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van Wiko Bloom licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, toont dit aan dat de Wiko Bloom gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, betekent dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.

Vervang het Wiko Bloom-scherm

Als je in de voorgaande stap hebt kunnen affirmeren dat het Wiko Bloom-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het jammer genoeg noodzakelijk om het Wiko Bloom-scherm te verwisselen. Hiervoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Wiko Bloom- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar opties.

Heeft je Wiko Bloom water-of vochtschade?

Het gebeurt dikwijls dat dit de oorzaak is van een scherm dat slecht functioneert. Als de Wiko Bloom in het water is gevallen of als je laatst in een behoorlijk nattige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Indien dat zo is , kun je proberen je Wiko Bloom een beetje te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan af en toe het scherm herstellen.

Is de Wiko Bloom gevallen?

Als je Wiko Bloom onlangs gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar vermoedelijk het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te verwisselen.

Zijn er andere signalen?

Als je Wiko Bloom de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Wiko Bloom alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. Als dit zo is raden wij je aan een Factory Reset uit te voeren.