Het kan gebeuren dat jij je Vivo Y80 Pro wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is zeer irritant indien dit gebeurt, omdat de Vivo Y80 Pro onbruikbaar is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat redelijk vlug moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Vivo Y80 Pro-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vervangen is. Door je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen als eerste zien wat je moet uitvoeren als het scherm van je Vivo Y80 Pro niet meer werkt. Vervolgens zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanvivo-y80-pro

Wat te doen als je Vivo Y80 Pro-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Vivo Y80 Pro te repareren.

Controleer of je Vivo Y80 Pro volledig is geladen

Ja, we weten dat het stom lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de oorzaak van het probleem is. We adviseren je om te checken of je Vivo Y80 Pro goed is geladen. Echt, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je Vivo Y80 Pro geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het weer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.

Voer een harde reset van Vivo Y80 Pro uit

Soms moet je een harde reset uitvoeren van je Vivo Y80 Pro om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet de kwestie is, ga je naar de volgende fase.

Controleer of het het Vivo Y80 Pro-scherm is dat niet meer aangaat

Het is bepalend om te weten of het werkelijk het Vivo Y80 Pro-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je Vivo Y80 Pro nog een keer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van Vivo Y80 Pro licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, laat dit zien dat de Vivo Y80 Pro gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, beduidt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.

Vervang het Vivo Y80 Pro-scherm

Als je in de voorafgaande fase hebt kunnen affirmeren dat het Vivo Y80 Pro-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dergelijk geval is het helaas nodig om het Vivo Y80 Pro-scherm te vernieuwen. Hiervoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Vivo Y80 Pro- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar opties.

Heeft je Vivo Y80 Pro water-of vochtschade?

Het gebeurt vaak dat dit de oorzaak is van een scherm dat niet goed werkt. Als de Vivo Y80 Pro in het water is gevallen of als je onlangs in een behoorlijk waterige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat het geval is, kun je trachten je Vivo Y80 Pro lichtjes te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan soms het scherm herstellen.

Is de Vivo Y80 Pro gevallen?

Als je Vivo Y80 Pro onlangs gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We adviseren je naar de winkel te gaan om het scherm te vernieuwen.

Zijn er andere signalen?

Als je Vivo Y80 Pro de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Vivo Y80 Pro alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Als dit zo is adviseren wij je een Factory Reset uit te voeren.