Het kan gebeuren dat jij je OnePlus Nord wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk onaangenaam indien dit gebeurt, omdat de OnePlus Nord nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Dus is dit een probleem dat tamelijk snel moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het OnePlus Nord-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vernieuwen is. Door je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel op te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet doen als het scherm van je OnePlus Nord niet meer werkt. Daarna bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanoneplus-nord

Wat te doen als je OnePlus Nord-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je OnePlus Nord te herstellen.

Controleer of je OnePlus Nord volledig is geladen

Ja, we begrijpen dat het stom lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de reden van het probleem is. We bevelen je aan om te checken of je OnePlus Nord goed is geladen. Echt, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er zeker van bent dat je OnePlus Nord geladen is, alvorens je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het opnieuw laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.

Voer een harde reset van OnePlus Nord uit

Misschien moet je een harde reset realiseren van je OnePlus Nord om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande stappen realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult vervolgens kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het OnePlus Nord-scherm is dat niet meer aangaat

Het is belangrijk om te weten of het inderdaad het OnePlus Nord-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je OnePlus Nord nog eens aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van OnePlus Nord licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, bewijst dit dat de OnePlus Nord gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties het geval is, bedoelt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.

Vervang het OnePlus Nord-scherm

Indien je in de voorgaande stap hebt kunnen confirmeren dat het OnePlus Nord-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het helaas nodig om het OnePlus Nord-scherm te verwisselen. Daarvoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een OnePlus Nord- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn enkele mogelijkheden.

Heeft je OnePlus Nord water-of vochtschade?

Het gebeurt vaak dat dit de reden is van een scherm dat niet goed functioneert. Indien de OnePlus Nord in het water is gevallen of als je onlangs in een behoorlijk waterige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. In dat geval, kun je trachten je OnePlus Nord ietsje te verwarmen met een droger en hard op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan weleens het scherm weer goed maken.

Is de OnePlus Nord gevallen?

Als je OnePlus Nord laatst gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te verwisselen.

Zijn er andere signalen?

Indien je OnePlus Nord de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je OnePlus Nord alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Zo ja bevelen wij je aan een Factory Reset te realiseren.