Het kan gebeuren dat jij je Lenovo Moto G5 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is ontzettend naar indien dit gebeurt, omdat de Lenovo Moto G5 ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat nogal vlug moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Lenovo Moto G5-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vervangen is. Om je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen als eerste zien wat je moet doen als het scherm van je Lenovo Moto G5 niet meer werkt. Vervolgens zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanlenovo-moto-g5

Wat te doen als je Lenovo Moto G5-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de fases die we je aanraden te doen om het scherm van je Lenovo Moto G5 te repareren.

Controleer of je Lenovo Moto G5 volledig is geladen

Ja, we begrijpen dat het onnozel lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de oorzaak van het probleem is. We bevelen je aan om te checken of je Lenovo Moto G5 goed is geladen. Werkelijk, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er van overtuigd bent dat je Lenovo Moto G5 geladen is, alvorens je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het weer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van Lenovo Moto G5 uit

Misschien moet je een harde reset realiseren van je Lenovo Moto G5 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande fases realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet de kwestie is, ga je naar de volgende fase.

Controleer of het het Lenovo Moto G5-scherm is dat niet meer aangaat

Het is fundamenteel om te weten of het inderdaad het Lenovo Moto G5-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Om te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Lenovo Moto G5 nogmaals aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van Lenovo Moto G5 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, laat dit zien dat de Lenovo Moto G5 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, wil dit zeggen dat het probleem niet verplicht van het scherm komt.

Vervang het Lenovo Moto G5-scherm

Ingeval je in de vorige fase hebt kunnen confirmeren dat het Lenovo Moto G5-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het helaas noodzakelijk om het Lenovo Moto G5-scherm te vervangen. Hiervoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Lenovo Moto G5- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige opties.

Heeft je Lenovo Moto G5 water-of vochtschade?

Het gebeurt regelmatig dat dit de oorzaak is van een scherm dat slecht werkt. Ingeval de Lenovo Moto G5 in het water is gevallen of als je kortgeleden in een erg vochtige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Als dat zo is, kun je trachten je Lenovo Moto G5 wat te verwarmen met een droger en hard op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan af en toe het scherm weer goed maken.

Is de Lenovo Moto G5 gevallen?

Als je Lenovo Moto G5 onlangs gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.

Zijn er andere signalen?

Ingeval je Lenovo Moto G5 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Lenovo Moto G5 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Zo ja adviseren wij je een Factory Reset te realiseren.