Het kan gebeuren dat jij je Crosscall TREKKER-X2 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst irritant als dit gebeurt, omdat de Crosscall TREKKER-X2 onbruikbaar is als het scherm niet aangaat. Dus is dit een probleem dat redelijk vlug moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het Crosscall TREKKER-X2-scherm niet aangaat, betekent niet zozeker dat het te vervangen is. Om je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet doen als het scherm van je Crosscall TREKKER-X2 niet meer werkt. En dan bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aancrosscall-trekker-x2

Wat te doen als je Crosscall TREKKER-X2-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanraden te doen om het scherm van je Crosscall TREKKER-X2 te herstellen.

Controleer of je Crosscall TREKKER-X2 volledig is geladen

Ja, we begrijpen dat het stom lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de oorzaak van het probleem is. We bevelen je aan om te checken of je Crosscall TREKKER-X2 goed is geladen. Inderdaad, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er zeker van bent dat je Crosscall TREKKER-X2 geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog een keer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van Crosscall TREKKER-X2 uit

Misschien moet je een harde reset uitvoeren van je Crosscall TREKKER-X2 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het Crosscall TREKKER-X2-scherm is dat niet meer aangaat

Het is belangrijk om te weten of het echt het Crosscall TREKKER-X2-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Crosscall TREKKER-X2 opnieuw aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van Crosscall TREKKER-X2 licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, betekent dit dat de Crosscall TREKKER-X2 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, wil dit zeggen dat het probleem niet zozeer van het scherm komt.

Vervang het Crosscall TREKKER-X2-scherm

Ingeval je in de voorgaande stap hebt kunnen confirmeren dat het Crosscall TREKKER-X2-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het jammer genoeg noodzakelijk om het Crosscall TREKKER-X2-scherm te vervangen. Daarvoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Crosscall TREKKER-X2- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen verschillende redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige opties.

Heeft je Crosscall TREKKER-X2 water-of vochtschade?

Het gebeurt regelmatig dat dit de oorzaak is van een scherm dat slecht werkt. Ingeval de Crosscall TREKKER-X2 in het water is gevallen of als je kortgeleden in een erg natte omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat het geval is, kun je trachten je Crosscall TREKKER-X2 ietsje te verwarmen met een droger en flink op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan soms het scherm herstellen.

Is de Crosscall TREKKER-X2 gevallen?

Als je Crosscall TREKKER-X2 laatst gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.

Zijn er andere signalen?

Ingeval je Crosscall TREKKER-X2 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Crosscall TREKKER-X2 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. In dit geval raden wij je aan een Factory Reset uit te voeren.