Het kan gebeuren dat jij je Crosscall Core-Z5 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst vervelend indien dit gebeurt, omdat de Crosscall Core-Z5 onbruikbaar is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat redelijk vlug moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Crosscall Core-Z5-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Door je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet gaan doen als het scherm van je Crosscall Core-Z5 niet meer werkt. Vervolgens bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aancrosscall-core-z5

Wat te doen als je Crosscall Core-Z5-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanraden te doen om het scherm van je Crosscall Core-Z5 te herstellen.

Controleer of je Crosscall Core-Z5 volledig is geladen

Ja, we weten dat het stom lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de reden van het probleem is. We raden je aan om te checken of je Crosscall Core-Z5 goed is geladen. Werkelijk, het gebeurt weleens dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er zeker van bent dat je Crosscall Core-Z5 geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het opnieuw laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van Crosscall Core-Z5 uit

Soms moet je een harde reset uitvoeren van je Crosscall Core-Z5 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het Crosscall Core-Z5-scherm is dat niet meer aangaat

Het is fundamenteel om te weten of het werkelijk het Crosscall Core-Z5-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Crosscall Core-Z5 nog eens aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van Crosscall Core-Z5 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, laat dit zien dat de Crosscall Core-Z5 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, wil dit zeggen dat het probleem niet verplicht van het scherm komt.

Vervang het Crosscall Core-Z5-scherm

Ingeval je in de voorafgaande stap hebt kunnen bevestigen dat het Crosscall Core-Z5-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het jammer genoeg onvermijdelijk om het Crosscall Core-Z5-scherm te vervangen. Daarvoor recommanderen wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Crosscall Core-Z5- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige opties.

Heeft je Crosscall Core-Z5 water-of vochtschade?

Het gebeurt regelmatig dat dit de reden is van een scherm dat slecht werkt. Ingeval de Crosscall Core-Z5 in het water is gevallen of als je onlangs in een behoorlijk nattige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat het geval is, kun je trachten je Crosscall Core-Z5 wat te verwarmen met een droger en stevig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan af en toe het scherm herstellen.

Is de Crosscall Core-Z5 gevallen?

Als je Crosscall Core-Z5 onlangs gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.

Zijn er andere signalen?

Ingeval je Crosscall Core-Z5 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Crosscall Core-Z5 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. In dit geval bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.