Het kan gebeuren dat jij je Crosscall CORE X3 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk onaangenaam indien dit gebeurt, omdat de Crosscall CORE X3 ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat best snel moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Crosscall CORE X3-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vernieuwen is. Teneinde je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen als eerste zien wat je moet doen als het scherm van je Crosscall CORE X3 niet meer werkt. Vervolgens zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je Crosscall CORE X3-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Crosscall CORE X3 te repareren.
Controleer of je Crosscall CORE X3 volledig is geladen
Ja, we begrijpen dat het idioot lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de reden van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je Crosscall CORE X3 goed is geladen. Echt, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er van overtuigd bent dat je Crosscall CORE X3 geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het opnieuw laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.
Voer een harde reset van Crosscall CORE X3 uit
Soms moet je een harde reset uitvoeren van je Crosscall CORE X3 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult vervolgens kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het Crosscall CORE X3-scherm is dat niet meer aangaat
Het is bepalend om te weten of het echt het Crosscall CORE X3-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je Crosscall CORE X3 nogmaals aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van Crosscall CORE X3 licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, wijst dit aan dat de Crosscall CORE X3 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, wil dit zeggen dat het probleem niet zozeer van het scherm komt.
Vervang het Crosscall CORE X3-scherm
Indien je in de voorafgaande fase hebt kunnen affirmeren dat het Crosscall CORE X3-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dergelijk geval is het helaas nodig om het Crosscall CORE X3-scherm te vernieuwen. Daarvoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Crosscall CORE X3- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige opties.
Heeft je Crosscall CORE X3 water-of vochtschade?
Het gebeurt vaak dat dit de reden is van een scherm dat slecht werkt. Indien de Crosscall CORE X3 in het water is gevallen of als je onlangs in een behoorlijk natte omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Zo ja, kun je trachten je Crosscall CORE X3 ietsje te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan soms het scherm in orde brengen.
Is de Crosscall CORE X3 gevallen?
Als je Crosscall CORE X3 kortgeleden gevallen is of als het scherm stuk is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vernieuwen.
Zijn er andere signalen?
Indien je Crosscall CORE X3 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Crosscall CORE X3 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er waarschijnlijk een probleem met het besturingssysteem. In dit geval raden wij je aan een Factory Reset uit te voeren.