Het kan gebeuren dat jij je Condor Plume L2 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is zeer naar wanneer dit gebeurt, omdat de Condor Plume L2 onbruikbaar is als het scherm niet aangaat. Dus is dit een probleem dat nogal vlug moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Condor Plume L2-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Door je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel op te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet doen als het scherm van je Condor Plume L2 niet meer werkt. En dan bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je Condor Plume L2-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de stappen die we je aanraden te doen om het scherm van je Condor Plume L2 te repareren.
Controleer of je Condor Plume L2 volledig is geladen
Ja, we weten dat het stom lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de oorzaak van het probleem is. We adviseren je om te controleren of je Condor Plume L2 goed is geladen. Echt, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je Condor Plume L2 geladen is, alvorens je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog een keer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.
Voer een harde reset van Condor Plume L2 uit
Misschien moet je een harde reset uitvoeren van je Condor Plume L2 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het Condor Plume L2-scherm is dat niet meer aangaat
Het is bepalend om te weten of het echt het Condor Plume L2-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Condor Plume L2 opnieuw aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van Condor Plume L2 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, wijst dit aan dat de Condor Plume L2 gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, bedoelt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.
Vervang het Condor Plume L2-scherm
Indien je in de voorgaande fase hebt kunnen bevestigen dat het Condor Plume L2-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het jammer genoeg nodig om het Condor Plume L2-scherm te vervangen. Daarvoor bevelen wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Condor Plume L2- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige mogelijkheden.
Heeft je Condor Plume L2 water-of vochtschade?
Het gebeurt vaak dat dit de oorzaak is van een scherm dat slecht functioneert. Indien de Condor Plume L2 in het water is gevallen of als je laatst in een erg natte omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Als dat het geval is, kun je proberen je Condor Plume L2 ietsje te verwarmen met een droger en hard op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan misschien het scherm herstellen.
Is de Condor Plume L2 gevallen?
Als je Condor Plume L2 kortgeleden gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We adviseren je naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.
Zijn er andere signalen?
Indien je Condor Plume L2 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Condor Plume L2 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. In dit geval raden wij je aan een Factory Reset uit te voeren.